ZATWIERDZANIE ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI NA ROK SZKOLNY 2024/2025. DLA JST
Termin:
20 maja 2024, godz. 09:00-13:00
Typ:
Szkolenie
Status:
Otwarte
Czas trwania:
5 godz. dydaktycznych
Cena:
400 zł
Miejsce:
WEBINAR
O szkoleniu / programie:
Chcesz tańszej szkoły, ale bez uszczerbku na jakości edukacji, nie umniejszaj powagi arkuszy organizacyjnych! Po tym szkoleniu żaden zbędny wydatek nie zostanie pominięty! Nauczysz się prawidłowo czytać arkusze, bo to one są planem finansowym.
Starosto, Burmistrzu, Wójcie- to na Tobie spoczywa odpowiedzialność zatwierdzenia tego ważnego dokumentu około budżetowego!
A jak będzie potrzeba, po szkoleniu wykonam dla Państwa indywidualną weryfikację Waszych arkuszy, uchwał, statutów, planów pracy, etc. W tym celu proszę o kontakt e-mailowy otus@otus-szkolenia.pl
Zatwierdzanie arkuszy na koniec maja- to najważniejszy moment dla samorządowej oświaty. Ten dokument połączy dwa lata budżetowe. Warto wiedzieć o nim wszystko!
PROGRAM:
1. Założenia prawne na rok szkolny 2024/2025- o czym należy bezwzględnie pamiętać przy weryfikacji arkuszy.
2. Czytanie organizacji szkolnej/przedszkolnej pod katem zaplanowanych wydatków.
3. Opinie a zatwierdzanie arkuszy organizacyjnych:
a) czy dyrektorom wolno polecić dokonanie korekty w projekcie arkusza już po wydanych opiniach związków zawodowych i kuratora oświaty?
b) czy kurator może dyrektorom wydać polecenie korekty w projekcie arkusza już po wydanych opiniach związków zawodowych i czy mamy wtedy do czynienia ze zmianą arkusza, czy tylko korektą/dostosowaniem?
c) czym jest zatem zmiana arkusza organizacyjnego w świetle obowiązujących przepisów art. 110 ustawy Prawo oświatowe?
d) "skuteczne" zatwierdzanie arkusza przez organ prowadzący, czyli osiągnąć cel bez nadmiernej ingerencji w kompetencje dyrektora.
4. Warsztaty- weryfikacja dokumentów:
a) zgodnie z przyjętymi przez samorząd priorytetami, standardami, szacowaną subwencją,
b) zgodnie z przyjętym planem rekrutacji,
c) zgodnie z zatwierdzonym planem finansowym szkoły/placówki
d) zgodnie z przepisami (omówimy wszystko to, co w arkuszu być powinno),
e) zgodnie z zasadami kontroli zarządczej, dostrzegania i oceny ryzyka,
f) zgodnie z prowadzoną przez dyrektora polityką kadrową, z wykorzystaniem kwalifikacji nauczycieli, planowaniem godzin ponadwymiarowych,
g) optymalnie i oszczędnie.
5. Pomoc psychologiczno-pedagogiczna- jak zaplanować, by nie „przewrócić” samorządowego budżetu?
6. Czego w arkuszu szukać będzie organ prowadzący?- Uprawnienia samorządu.
7. Czy starosta/burmistrz może nie zatwierdzić projektu arkusza w ogóle? Czy może zatwierdzić, ale z wykluczeniem obszarów nieakceptowalnych przez organ prowadzący? Jak negocjować z dyrektorem, jak przekonywać do zmiany projektu dyrektora? Czy prawnie to możliwe?
8. Planowanie etatów administracji i obsługi- przykładowe standaryzowanie.
9. Dlaczego arkuszami i statutami zainteresować mogą się RIO i czego tam będą szukały?
10.PRZYKŁADOWE standardy w zatrudnieniu administracji i obsługi.
11. Wzory przykładowych arkuszy organizacyjnych, dla tych którzy nie pracują na zakupionych elektronicznych arkuszach różnych firm.
12. Pytania, wnioski, wymiana doświadczeń.
UCZESTNICY POWINNI POSIADAĆ PRZYGOTOWANY NA SZKOLENIE SWÓJ PRZYKŁADOWY ARKUSZ, STATUT, RAMOWY PLAN NAUCZANIA, ZESTAWIENIE KWALIFIKACJI NAUCZYCIELI, ORZECZENIA O POTRZEBIE KSZTAŁCENIA SPECJALNEGO.
Wykładowca: