SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE UCZNIÓW W TEORII I PRAKTYCE SZKOLNEJ. FINANSOWANIE POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ. SZKOLENIE DLA SAMORZĄDÓW I DYREKTORÓW SZKÓŁ/PRZEDSZKOLI.
Termin:
24 maja 2024, godz. 10:00-14:00
Typ:
Szkolenie
Status:
Otwarte
Czas trwania:
4 godz. dydaktyczne
Cena:
410 zł
Miejsce:
WEBINAR
O szkoleniu / programie:
BARDZO POTRZEBNE SZKOLENIE PRZED OSTATECZNYM ZATWIERDZENIEM ARKUSZY ORGANIZACYJNYCH SZKÓŁ I PRZEDSZKOLI PRZEZ ORGANY PROWADZĄCE.
Program szkolenia:
- Formy organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu. Rozpoznanie zapisów w arkuszach.
- Przydział zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatrudnionym specjalistom do ich pensum- czy słusznie?
- Co wiemy o rozwoju uczniów? Wiedza niezbędna do rozsądnego planowania ilości zajęć.
- Czy ilość planowanych zajęć idzie w parzy z realnymi potrzebami? Jak to zweryfikować?
- Czy wszystkie zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w orzeczeniach należy wykonywać? W jakiej częstotliwości?
- Orzeczenia a IPET- co powinien o nich wiedzieć organ prowadzący?
- Różnica pomiędzy wydaną opinią a orzeczeniem- co trzeba, a co można wdrożyć?
- Ścieżka zindywidualizowana- jak poradzić sobie przy organizacji? A może nie przyjąć w ogóle?
- Nowe standardy w zatrudnianiu specjalistów w powiązaniu z art. 42 d ust.13 ustawy- czy jesteśmy skazani na nadwyżki w zatrudnieniu?
- Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego wizytator wymaga więcej i jaka powinna być postawa i reakcja dyrektora na proponowany nadmiar?
- Finansowanie- czyli zdania samorządu i porozumienia z dyrektorami jednostek oświatowych. Standardy, prowadzenie dialogu, sposób na ograniczenie wydatków, dobre praktyki.