SPECJALNE POTRZEBY EDUKACYJNE UCZNIÓW- POMOC PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNA
Termin:
17 stycznia 2025, godz. 10:00-14:00
Typ:
Szkolenie
Status:
Otwarte
Czas trwania:
4 godz. dydaktyczne
Cena:
440 zł
Miejsce:
WEBINARIUM
O szkoleniu / programie:
BARDZO POTRZEBNE SZKOLENIE, ZARÓWNO DLA DYREKTORÓW, BO TO PAŃSTWO PLANUJĄ ZAJĘCIA, JAK I DLA ORGANÓW PROWADZĄCYCH, BO TO BURMISTRZ/STAROSTA ODPOWIADA ZA PRZYGOTOWANIE WARUNKÓW I FINANSOWANIE ZADAŃ. By rozpocząć rozmowy z dyrektorem należy mieć wiedzę, na czym ta pomoc pp polega, jak powinna wyglądać właściwa organizacja zajęć i dlaczego nie zawsze ilość zajęć będzie przekładać się na jakość kształcenia.
Program szkolenia:
- Formy organizowanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole i przedszkolu. Rozpoznanie zapisów w arkuszach.
- Przydział zajęć pomocy psychologiczno-pedagogicznej zatrudnionym specjalistom do ich pensum- czy słusznie?
- Co wiemy o rozwoju uczniów? Wiedza niezbędna do rozsądnego planowania ilości zajęć.
- Czy ilość planowanych zajęć idzie w parzy z realnymi potrzebami? Jak to zweryfikować?
- Czy wszystkie zalecenia Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w orzeczeniach należy wykonywać? W jakiej częstotliwości?
- Orzeczenia a IPET- co powinien o nich wiedzieć organ prowadzący?
- Różnica pomiędzy wydaną opinią a orzeczeniem- co trzeba, a co można wdrożyć?
- Ścieżka zindywidualizowana- jak poradzić sobie przy organizacji? A może nie przyjąć w ogóle?
- Nowe standardy w zatrudnianiu specjalistów w powiązaniu z art. 42 d ust.13 ustawy- czy jesteśmy skazani na nadwyżki w zatrudnieniu?
- Nadzór kuratora nad realizacją zaleceń w szkole/przedszkolu- dlaczego wizytator wymaga więcej i jaka powinna być postawa i reakcja dyrektora na proponowany nadmiar?
- Finansowanie- czyli zdania samorządu a nowy sposób szacowania potrzeb oświatowych na ten cel w roku 2025.